Naam:
weeropwegnaarrome.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Na jaren allerlei team en individuele sporten gedaan te hebben, kwam daar toch op 50ste de mededeling van mijn lichaam dat ik wat rustiger aan moest gaan doen. Dan moet je wat anders gaan zoeken om je energie kwijt te raken en ben ik gaan wandelen. Eerst met vrienden en later met mijn vrouw, we hebben veel meer daagse tochten in Nederland en Engeland gedaan.

In 2013 ben ik samen met Hans en Ben naar Santiago gelopen. Vanuit de voordeur via Santiago de Compostella tot aan de atlantische Oceaan boven Portugal.   In 2014 werd ik boventallig bij mijn toenmalige werkgever. Na nog ongeveer drie jaar projecten te hebben gedaan, kwam in 2017 dan toch het punt dat wij van elkaar afscheid namen. Samen met mijn vrouw ben ik toen gaan wandelen richting Santiago, welke wij ook in september 2017 bereikt hebben.

Over mijn reis

Toen een vriend, Hans, in 2020 vroeg of ik meeging naar Rome, heb ik maar heel even getwijfeld. Wandelen, de rust en de ontmoetingen langs de weg zijn mijn grootste drijfveer.
Het gemis van mijn vrouw, kinderen en vooral kleinkinderen zal er zeker zijn. Maar deze unieke kans om noch een grote tocht te maken, kan ik niet voorbij laten gaan. Alleen het verliep anders dan de planning. Eerst corona, twee jaar vertraging, maar begin juli 2022 ging het er van komen.  Eind april, tijdens één van onze trainingsdagen, heb ik een zweepslag opgelopen in de kuit. Ik ging ervan uit dat door de trainingen een en ander wel zou helen en begin juli zijn wij op pad gegaan naar Rome. Al snel bleek dat het herstel langer op zich liet wachten, maar ik had nog goede hoop dat het tijdens het lopen over zou gaan. Zelfs het elk uur smeren van de kuit bood geen soelaas en na de eerste kuitenbijters in de Ardennen, in Rocroi, Frankrijk, besloten dat ik niet verder zou gaan. Nu meer dan anderhalve maand later kan ik het nog niet loslaten en omdat wandelend nog niet gaat, heb ik besloten op de fiets naar Rome te gaan.

Fietsen is een andere discipline, waarvoor ik de afgelopen periode wat trainingsarbeid heb gedaan.

Ik vertrek 17 september 2022 en hoop omstreeks half oktober 2022 in Rome aan te komen.

Bezochte landen

Ik heb 5 landen (2%) bezocht:

België, Frankrijk, Italië, Nederland, Zwitserland.