Veranderingen

10 oktober 2022 - Grosseto, Italië

Zondag 9 oktober 2022
Gisterenavond het besluit genomen dat ik de bergen verlaat. Ik wil eigenlijk ook nog wel een ander Italië zien. Ik ga wel naar Rome maar via een andere weg. Maakt natuurlijk niets uit want alle wegen leiden naar Rome. Vandaag ga ik naar Grosseto. Zitten nog wel een paar klimmetjes in, waaronder nog 1 goede en daar beginnen we natuurlijk mee. Wanneer ik wakker wordt hoor ik dat het een gezellige boel is beneden in de ontbijt zaal. Zal de groep wel zijn, zo een 20 tot 30 mensen op mountainbike, met ondersteuning, die een weekeinde weg zijn. Na mijn ontbijt, de fiets gaan ophalen uit de garage, staan al die fietsers in de weg. Dus ik gebaar in een rij en dan geef ik het startschot. Kon nog niet ze wachten op de gids. Vertelde één van de fietsers en we raken even aan de praat. Ook waar ik vandaan kwam aan en mijn reis kwamen ter sprake. Toen kwam de gids en ging ik mijn fiets halen. Kwam ik terug met mijn fiets, werd er naar gekeken en onderling over gepraat. Ik stond mijn fiets op te tuigen, toen zij vertrokken. Toen op weg richting Grosseto. Eerst omhoog en weer om laag over de route voor nog zo een 16 kilometer. Na deze 16 kilometer zou ik uitkomen bij de uitdaging van vandaag met de klim naar Montalcino. Wie steken er voor mij over, jawel de gids en zijn groep. Na Montalcino, gaat het over een kilometer of vier naar beneden, soms steil, maar het langste eind gestaag, je zou erbij in slaap kunnen vallen, bijvoorbeeld. Halverwege draait er een groep, jawel voor mij de weg op. Hilariteit alom. Zij gaan op een gegeven moment naar links, ik naar rechts en na vele Ciao, nemen we afscheid. Bij één van de pauzes aan de kant van de weg, stopt er een wielrenner, everything oké, ja alles goed, was een man uit Schotland die met een weekje fietsen in Italië, zijn pensionering vierde. God in al de 8 vorige dagen was er nog nooit iemand gestopt. Ik bereik redelijk op tijd mijn bestemming. Vandaag contact gehad met Loes, ze komt een paar dagen naar Rome. Ze zal niet op tijd zijn om mijn glorieuze intocht te zien. Heeft ook de terugreis voor ons beide geregeld. WERELDVROUW. Toen heb ik de terugtocht van de fiets nog kunnen regelen. Voldaan een drankje gaan doen in de stad.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nicole:
    Beste Theo,

Hartelijk dank voor je spannende en prachtige reisverhalen. Ik keek er altijd naar uit om ze te lezen en van genoten.

Lieve groetjes, host Nicole ( Guesthouse De Steenberg )
  2. Hella:
    10 oktober 2022
    Leuk verslag weer Theo. En gezellig dat Loes naar Rome komt!
    Succes verder!
  3. Mitch:
    10 oktober 2022
    Snap helemaal dat je klaar was met die bergen en gelukkig zijn er vele wegen die naar Rome leiden of lijden. Succes met het fietsen in het "andere" Italië en wel heel gezellig dat Loes ook nog even naar Rome komt.
  4. Hans:
    10 oktober 2022
    Theo, we zien elkaar vrijdag op het Sint Pietersplein. Tot dan en succes met de laatste loodjes.