Weer op pad, maar nu per fiets.

18 september 2022 - Geel, België

Gisteren al de kinderen nog gezien, op de valreep, gisteren ochtend vroeg Loes  of de kinderen op de hoogte waren van het vertrek. Ik moest bekennen dat ik dat straal vergeten was. Ja ze wisten wel dat ik plannen aan het maken was, maar dat ik ging en de datum had ik niet doorgegeven. Dat toen ook direct hersteld in de familie app. En zo krijg je dan een heel gezellige en drukke vrijdagmiddag.

En dan wordt je op de dag van vertrek wakker, veel te vroeg en terwijl ik hoorde dat het regende, liet ik de voorbereidingen nog even de revue passeren. Heb ik alles ingepakt, heb ik genoeg kleding bij me, enzovoort. Om met een korte broek te vertrekken zit er met dit weer niet in. Dus de pijpen er maar weer aangedaan. Korte mouwtjes is ook te veel van het goede dus maar een dun jasje extra er bij gedaan. Zo moet het gaan lukken.

Na het ontbijt stap ik om even over achten op de fiets, neem afscheid van Loes en vertrek, na 10 meter omdraaien, eerst even een foto maken, Loes maakt foto, telefoon ophalen en dan echt op pad. Het eerste gedeelte gaat via Halfweg, langs de Ringvaart naar Schiphol Oost. Bij Badhoevedorp begint de regen weer en dat zal zo blijven tot Nieuwegein. In Uithoorn pak ik een gedeelte van onze wandeltocht op, In Haarzuilen scheiden de wandel en fietspaden. Dit samengaan en scheiden gebeurde regelmatig. In het oude centrum van Vianen heb ik uitgebreid geluncht, was een aanrader van een fervent fietsvakantieganger, is er dan eens geen diner mogelijkheid, kun je eten uit wat er nog in de tassen zit. Hier ontdekte ik, dat ik vergeten was mijn fietsbroek ook aan te doen. Na de lunch tot mij aankomst in Bruchem, is het droog gebleven. Sterker nog de zon scheel en ik had volop wind in de rug. In Zaltbommel een stempel opgehaald. De B&B in Bruchem, is een klein huisje met onder een kamertje en boven de bad- en slaapkamer. Keurig schoon en aardige mensen. Over mensen gesproken, in Vianen kwam ik aan de praat met de ober, die had de fiets gezien en informeerde waar de reis, met dit slechte weer, heen ging. Na ons gesprek en nadat ik had afgerekend vroeg hij, of ik nog iets nodig had voor onderweg. Ga ik in Bruchem naar een barretje anex snackbar, bestel een biertje en ga aan een tafeltje zitten. Krijg ik een biertje van een man die het zielig vond dat ik zo alleen zat. Er zijn dus nog steeds attente mensen.

Redelijk op tijd naar bed gegaan en geslapen als een os.